[O1] Sprzęgło ślzga się tylko przy ruszaniu?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mottom
    Drive
    • 2010
    • 82

    [O1] Sprzęgło ślzga się tylko przy ruszaniu?

    Zamieszczone przez OCPtaxi
    Zamieszczone przez krzysiek1974
    Zamieszczone przez klekocix
    Ja takie auto wyhaczyłem z 2004 roku z prawdziwym przebiegiem 125 tyś co dla diesla jest dopiero rozgrzewką
    Zakładam, że kupowałeś z tym przebiegiem w 2007, max w 2008 roku
    Kto kupuje nowego diesla jeżdżąc 20.000 km w roku?
    55km każdego dnia, a zakładając, że auto czasem też stoi lub jedzie nie 55 a 10km dziennie przebieg uważam, że całkiem możliwy, choć mało wiarygodny
    generalnie jest tak, ze jak auto jest super to chętni są na niego jeszcze zanim zapadne decyzja o jego sprezdaży. więc nie uważam, że nie jest mozliwe, a nawet wiarygodn. jest, a jakże. tylko że nie na giełdach, w komisach czy w ogłoszeniach internetowych. ja ze swej strony polecam zakup auta od SPRAWDZONYCH i WIARYGODNYCH forumowiczów OCP

    [ Dodano: Czw 21 Lip, 11 21:11 ]
    Zamieszczone przez adamusiek
    za te pieniądze szukaj O1, fakt że z tyłu mało miejsca jest, ale bagażnik rekompensuje wszystko, HB spokojnie wystarczy
    o O2 w tej kasie zapomnij :wink:

    Zamieszczone przez krzysiek1974
    Kto kupuje diesla jeżdżąc 20.000 km w roku?
    a co w tym złego :?:
    złego nic. jak się nie ma co zrobić z 15000 zł przy zakupie nowego auta, to faktycznie nic w tym DZIWNEGO

    ja kupiłem 7-letnie auto z przebiegiem 30.000 km (rok stało w garażu po śmierci właściciela), a mój ojciec w mazdzie 121 (nówka z 1993 r.) w 10 lat zrobił 60.000 km, ale to pierwsze auto zakupiłem dlatego, że żona owego starszego Pana nie chciala, by auto trafiło do rodziny (zbyt kojarzyło się jej z mężem), a drugie auto nadal jeździ w rodzinie - niemalże bezawaryjnie
    O2 SCOUT 1,8 TSI
  • iceman_n
    Drive
    • 2009
    • 96

    #2
    [O1] Sprzęgło ślzga się tylko przy ruszaniu?

    Hej

    Od kilku dni mam wrażenie, że coś nie tak jest ze sprzęgłem. Już przyzwyczaiłem się do tego że w VAGach "bierze" wysoko, ale ostatnio jest tragedia.
    Jałowy skok sprzęgła wynosi prawie 3/4 całego skoku pedała, a ruszanie jest bardzo trudne. Wydaje mi się że sama tarcza jest OK - auto na biegu jedzie normalnie - wrzucałem 5 pod górke + gaz w podłodze i nic złego się nie działo choć może ten silnik ma za mały moment i moc żeby sprawdzić sprzęgło w taki sposób :?:
    Możliwe jest żeby tylko docisk się zużył a tarcza była cała? Jak w ogóle wygląda i ile mniej więcej kosztuje wymiana sprzęgła? (chodzi mi o robocizne)

    Komentarz

    • kkuligowski
      Ambiente
      • 2010
      • 178
      • Octavia II (1Z3)
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

      #3
      moze nie wina sprzęgał tylko wysprzęglika - piszesz że bierze wysoko a jednocześnie że skok jałowy jest 3/4 - to sprzeczność: pedał powinien reagować wysoko w obu kierunkach.
      ja bym zaczął od sprawdzenie/ odpowietrzenia lub zmiany płynu w układzie.
      skąd wiesz ze tarcza jest "dobra" - tego nie zobaczysz jak nie wyjmiesz a test na 5 nic nie daje przy poślizgu tarczy. niższe biegi jak 1 i wsteczny dużo bardziej nakręcają silnik. Proponuje 1 i spróbować ruszyć na ręcznym - oczywiście z głową żeby nie czegoś nie urwać. Jak poślizg będzie wyczuwalny to warsztat.
      co do robocizny to około 400-500 pln za wymianę sprzęgła. żeby dostać gwarancje trzeba zrobić komplet: docisk, tarcza i łożysko ale czasami mechanicy do kompletu dokładają wysprzęglik co jest tylko naciąganiem klientów.
      Nabytek w 04.2010 r czyli 2,0 TDI.
      Po drodze Verso 2,0 D4D, Auris 1,6 Velmatec
      A teraz jest 1,4 TSI z 2012

      Komentarz

      • iceman_n
        Drive
        • 2009
        • 96

        #4
        duży skok jałowy objawia się tym że nie ma różnicy czy pedał mam wciśnięty do podłogi czy w połowie - nic się nie zmienia - auto stoi w miejscu, obroty nie spadają, a sprzęgło działa dopiero gdy znajdzie się prawie w pozycji zerowej (czyli kiedy w ogóle nie jest wciśnięte)


        myślę że jedno wynika z drugiego i nie było sprzeczności w moim poście, ale opisałem jak to dokładnie wygląda


        dlaczego wydaje mi się że to docisk?

        bo nie zauważyłem jako takiego poślizgu sprzęgła - tylko to wysokie branie - gdy auto jest na biegu to nie ma możliwości żeby zaczęło się sprzęgło ślizgać (próbowałem ruszać na ręcznym) - wszystko działa tak jak powinno

        Komentarz

        • krzysiek13
          L&K
          • 2010
          • 1155

          #5
          kkuligowski, u mnie się ślizgało na 5 i 6 tylko :szeroki_usmiech a wymiana wysprzęglika jak najbardziej coś daje - u mnie po zrobieniu całego zestawu chodzi płynniej niż przed. Poza tym jak ściskam palcami stary to jest skok, i to dość mocno trzeba nacisnąć, żeby przeskoczyło. W pozostałych kwestiach się z Tobą zgadzam

          Do sprawdzenia kolejno:
          płyn
          wysprzęglik - trudne ruszanie, może ciężko chodzi?
          tarcza (razem z nią oczywiście wypadałoby i docisk, może być jeszcze dobry skoro nie ślizga, ale nie wiadomo ile jeszcze pożyje, a szkoda dwa razy skrzynię ściągać)

          W ogóle to najlepiej cały zestaw zrobić jak już ściągniemy skrzynię i mieć na długo spokój tym bardziej, że do benzin koszty nie są tak duże jak w tdi
          Octavia

          Komentarz

          Pracuję...